Zpět
12.05.2020, Martina Hissenová
„Jaká je cesta vody?“ – Motýlci
Děti již pátraly - kde se bere voda?, povídali jsme si společně o tom, kdo všechno potřebuje vodu ke svému životu. Že zalévat můžeme dešťovou a užitkovou vodou, také zvířata pijí vodu v přírodě z nejrůznějších zdrojů, ale my lidé potřebujeme k životu vodu čistou. A jak se z takové vody v řece stane čistá voda, děti nevědí.
Zapátrala jsem, jak dětem co nejsnadněji a nejpochopitelněji předvést, jak se čistí voda. A hurá, našla jsem video
„Jak se kapka vody stala pitnou vodou“ na www.youtube.com
Jak se kapka vody stala pitnou vodou
Protože je to opravdu jako pohádka, tak jsme se na ní podívali společně s třídou Berušek na nové, velké obrazovce. Děti se zaujetím příběh shlédly a zpětně o kapce vody a její cestě vyprávěly. Přesvědčily se i o tom, že v řekách je nashromážděná velká špína a nepořádek, který lidé do řeky hází. Prohlédly si fotografie znečištěné řeky (přinesla je maminka Vaculíková) a odnesly si z toho ponaučení, jak je důležité nevhazovat do vody žádné klacky, pytlíky a jiné smetí. Na videu viděli, jak je náročné vodu vyčistit.
Závěr: budeme se k přírodě chovat slušně, nebudeme házet odpadky na zem a znečisťovat vodní toky. Zkusíme si udělat pokus a to čističku vody z PET lahve.
Jana Dudová a třída Motýlků
Další články
Akce
Děti ze třídy Ježečků se staly skutečnými hrdiny v boji proti plýtvání jídlem! Celý týden od 5. 2. 2024 do 9. 2. 2024 se věnovaly vážení zbytků potravin a aktivně se podílely na minimalizaci odpisů potravin ve školní jídelně.
Pod vedením paní kuchařky a třídních učitelek se děti zapojily do každodenního procesu vážení zbytků potravin z dopoledních svačin, obědů i odpoledních svačin. A co je nejúž…
Přečíst více
Akce
V programu Ekoškola a v rámci Skutečně zdravé školy jsme se v měsíci lednu se třídou Motýlků zaměřili na vážení zbytků dopoledních svačin a posléze také na vážení zbytků obědů a odpoledních svačin. Po schůzce ekotýmu, která proběhla v měsíci listopadu, jsme se nejprve věnovali zkušebnímu týdennímu vážení. Děti se učily vnímat váhu nesnědených zbytků. Zamýšleli jsme se nad tím, jak zbytky jídla, co…
Přečíst více