Zpět
Aktuality
Aktuality
Neděle18.02.2024 V druhém týdnu projektu, který byl zaměřený na poznávání různých povolání a řemesel, byly děti špekaři, pekaři, číšníky, módními návrháři, cvičiteli či trénéry tance. Ve všech oborech se jim dařilo a tak na konci týdne obdržely výuční listy, které si založily do svého portfolia.
Přečíst více
Aktuality
Pondělí12.02.2024 V rámci projektu, který je zaměřený na řemesla a povolání, si dnes děti ze třídy Ježečků vyzkoušely práci se dřevem. Nejprve si vybraly kousky dřeva, který se jim líbíly. Ty oblousily smirkovým papírem a slepily je k sobě lepidlem na dřevo. Někdo si dokonce troufl na přitlučení hřebíkem. Po zaschnutí lepidla si své výrobky natřely akrylovou barvou a dolepily dřevěná písmena - své jméno nebo začáte…
Přečíst více
Aktuality
Pondělí12.02.2024 Prostředí Krokování: Krokování je jedním z klíčových prvků Hejného metody, který má za cíl podpořit rozvoj matematického myšlení u dětí. Jedná se o prostředí, ve kterém děti mají příležitost prozkoumat matematické koncepty prostřednictvím hmatatelných materiálů a interaktivních aktivit. Krokování může být organizováno jako speciální časová aktivita nebo jako trvalá součást každodenního prostředí t…
Přečíst více
Aktuality
Pondělí12.02.2024
Hejného metoda v mateřské škole otevírá dětem dveře k fascinujícímu světu geometrických tvarů a vzorů. Prostřednictvím aktivního objevování a praktické manipulace s materiály se děti učí porozumět těmto tvarům a rozvíjet své matematické myšlení. Tímto způsobem se geometrie stává součástí jejich každodenního prožívání a připravuje je na další vzdělávací výzvy v oblasti matem…
Přečíst více
Aktuality
Pondělí12.02.2024 Prostředí "Autobus" je prostředí vytvořené v rámci Hejného metody, které simuluje zážitkovou cestu autobusem. V tomto prostředí se děti učí matematickým konceptům a rozvíjejí své dovednosti prostřednictvím her, aktivit a praktických cvičení.
Prostřednictvím prostředí "Autobus" se děti učí matematickým konceptům jako je sčítání, odčítání, uspořádání a porovnávání. Všechny tyto dovednosti jsou inte…
Přečíst více
Aktuality
Pondělí12.02.2024 Prostředí "Obrázky" je efektivním prostředkem pro rozvoj pozorovacích a srovnávacích dovedností dětí v mateřské škole.
Tato aktivita podporuje jejich vizuální vnímání, analytické myšlení, schopnost koncentrovat se na detaily a procvičit se v prostorové a pravolevé orientaci.
Díky interaktivnímu přístupu a zábavné formě učení se děti nejenom učí, ale také si užívají proces objevování a učení.
…
Přečíst více
Aktuality
Pondělí12.02.2024 Rytmus je v životě dětí klíč k harmonii v jejich rozvoji.
Rytmus je základním prvkem života. Týká se nejen hudby a tance, ale proniká do každodenních aktivit a rutin dětí předškolního věku. Ve světě mateřských škol hraje rytmus důležitou roli jako prostředek propojení, učení a rozvoje dětí.
V MŠ je rytmus zahrnut do mnoha aspektů denního rozvrhu. Od ranních pozdravů a zpěvných rituálů až po pohy…
Přečíst více
Aktuality
Pondělí12.02.2024 Digitální gramotnost je klíčovým prvkem vzdělávání dětí předškolního věku a programování s robotickými hračkami jako Tale-Bot a Bee-Bot je skvělým způsobem, jak tuto dovednost rozvíjet. Tyto aktivity nejenom podporují technické dovednosti, ale také posilují rozvoj komunikativních dovedností a kritického myšlení u dětí.
Programování s Tale-Bot a Bee-Bot:
Tale-Bot a Bee-Bot jsou interaktivní robo…
Přečíst více
Aktuality
Sobota10.02.2024
První týden našeho projektu byl plný vzrušení, radosti, učení a objevování. Děti se zapojily do různých aktivit spojených s různými řemesly a obory, a získaly své první výuční listy za jejich úspěchy, které si založily do svých sběrných portfolií.
Naše detektivní týmy se pustily do řešení zapeklitých úkolů s komisařem Vrťapkou, který je vedl skrz různá dobrodružství a záha…
Přečíst více
Aktuality
Sobota10.02.2024 Hejného metoda v předmatematické výchově v mateřské škole představuje efektivní přístup k rozvoji matematické gramotnosti u dětí již v raném věku. Tato metoda klade důraz na interaktivní a zážitkové učení prostřednictvím opakovaných aktivit a her, které dětem přinášejí radost z úspěchu a podporují jejich schopnost řešit úkoly metodou pokusu a omylu.
V naší mateřské škole pracujeme s dětmi podle H…
Přečíst více